bip gmina kampinos

2022-04-07 08:26:46

Referat ds. Organizacji, Kadr i Obsługi Oświaty


Referat ds. Organizacji, Kadr i Obsługi Oświaty, pokój nr 6

tel. (22) 725-00-40 wew. 219

Do zadań Referatu ds. Organizacji, Kadr i Obsługi Oświaty – należy prowadzenie spraw organizacyjnych polegających na obsłudze Urzędu, a w szczególności prowadzenie spraw kadrowych, kancelaryjnych, obsługę sekretariatu, prowadzenie archiwum zakładowego, promocja Gminy oraz zadania wynikające z obsługi oświaty:

W zakresie spraw kadrowych:

  • kompletowanie dokumentacji dla nowoprzyjętych pracowników,
  • prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • organizowanie i przeprowadzenie przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
  • prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu,
  • prowadzenie obowiązujących ewidencji osobowych oraz opracowanie analiz, informacji i sprawozdawczości o sytuacji kadrowej w Urzędzie,
  • prowadzenie dokumentacji w zakresie dyscypliny pracy w Urzędzie (rejestrowanie czasu pracy pracowników wyjść służbowych i prywatnych, odbioru godzin i godzin nadliczbowych),
  • opracowywanie planów urlopów pracowniczych i przestrzeganie jego realizacji,
  • prowadzenie archiwum akt osobowych byłych pracowników, wystawianie świadectw pracy,
  • przestrzeganie prawa wglądu do akt osobowych oraz informacji osobowych podlegających ochronie i tajemnicy zgodnie z zasadą ochrony danych osobowych,
  • wykonywanie zadań z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji,
  • prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK),
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
  • przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawach objętych zakresem czynności dla kadr,
  • współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania: robót publicznych, prac interwencyjnych, stażów dla absolwentów oraz zawieranie umów z pracownikami zatrudnionymi ww. form zatrudnienia,
  • prowadzenie ewidencji związanej z gospodarką odzieżą ochronną i roboczą oraz środkami czystości,
  • prowadzenie spraw socjalnych dla byłych i obecnych pracowników.

W zakresie spraw związanych z płacami w oświacie:

  • wprowadzenie danych płacowych do programu komputerowego zgodnie ze stopniem awansu zawodowego dla nauczycieli i grupą zaszeregowania dla pracowników niepedagogicznych,
  • naliczanie wynagrodzeń za pracę oraz innych świadczeń pieniężnych należnych pracownikom na podstawie przepisów płacowych, podatkowych oraz ZUS i prowadzenie ewidencji z tym związanej,
  • obliczanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń wypłaconych na podstawie umów cywilnoprawnych,
  • prowadzenie kart wynagrodzeń,
  • prowadzenie kart przychodów pracowników do celów podatkowych, sporządzanie PIT-ów i wysyłanie do właściwych Urzędów Skarbowych,
  • rozliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego, urlopów bezpłatnych i innych przerw w wykonywaniu pracy,
  • wyliczanie średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
  • wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu do banków i innych instytucji oraz wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagradzaniu ZUS ERP-7,
  • ustalanie wysokości potrąceń komorniczych oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie.

W zakresie spraw organizacyjnych:

  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, tj. instrukcji, regulaminów
    i zarządzeń Wójta w sprawach objętych zakresem czynności dla organizacji,
  • prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta, upoważnień i porozumień,
  • sprawowanie nadzoru nad stosowaniem w Urzędzie przepisów kancelaryjnych,
  • zaopatrzenie Urzędu w pieczęcie, prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych, nadzór nad ich przechowywaniem,
  • nadzór nad obiegiem dokumentów i akt w Urzędzie,
  • prowadzenie rejestru umów,
  • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu oraz kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych,
  • wykonywanie czynności związanych z załatwianiem skarg i wniosków w tym: prowadzenie rejestru i ewidencji, przekazanie ich do rozpatrzenie właściwym jednostkom organizacyjnym lub pracownikom oraz nadzorowanie terminowego załatwiania skarg, wniosków do Urzędu,
  • prowadzenie rejestru wniosków o udzielanie informacji publicznej i nadzór nad terminowością w zakresie odpowiedzi,
  • zamieszczanie wytworzonych dokumentów na stronie internetowej Urzędu oraz BIP,
  • obsługa portalu sprawozdawczego GUS.

W zakresie archiwum zakładowego:

  • gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie materiałów archiwalnych wytwarzanych w Urzędzie,
  • klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobie archiwum zakładowego,
  • przekazywanie akt do Archiwum Państwowego,
  • przygotowywanie zmian w obowiązujących przepisach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych,
  • bieżąca kontrola przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej w Urzędzie.

Do zakresu spraw kancelaryjnych i obsługi sekretariatu należy prowadzenie spraw:

  • przyjmowanie korespondencji przychodzącej oraz przygotowywanie korespondencji do wysłania w systemie EZD i ePUAP,
  • prowadzenie sekretariatu Wójta i jego Zastępcy: nadzór nad powierzonymi pieczątkami ogólnymi, przekazywanie pracownikom pism wpływających zgodnie z dekretacją oraz prowadzenie dziennika korespondencji, prowadzenie planu dziennego i długoterminowego Wójta i Zastępcy Wójta, koordynowanie przyjęć interesantów przez Wójta i Zastępcy Wójta,
  • obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez Wójta i Zastępcę Wójta,
  • udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu,
  • prowadzenie ewidencji delegacji służbowych.

W zakresie obsługi oświaty:

  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo oświatowe i Karta Nauczyciela oraz aktów wykonawczych do ustaw,
  • analizowanie i opiniowanie projektów organizacyjnych szkoły i przedszkola,
  • organizowanie konkursów na stanowisko dyrektora Zespołu,
  • opiniowanie kandydatów na stanowisko wicedyrektora,
  • dokonywanie cząstkowej oceny dyrektora szkoły,
  • prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
  • prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku nauki,
  • sporządzanie aktualnych sprawozdań w ramach Systemu Informacji Oświatowej,
  • prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem szkół i placówek w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe,
  • prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
  • organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkoły na terenie Gminy,
  • przygotowywanie zarządzeń i projektów uchwał w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem szkoły,
  • współdziałanie z Kuratorium Oświaty w zakresie nadzoru pedagogicznego nad szkołą i przedszkolem,
  • prowadzenie spraw w zakresie współdziałania z instytucjami kultury.

W zakresie promocji Gminy:

  • redakcja merytoryczna i techniczna oaz nadzór nad szatą graficzną „Biuletynu Kampinowskiego”,
  • redagowanie oficjalnej internetowej strony Urzędu oraz gminnego fanpage’a,
  • opracowywanie i gromadzenie materiałów o gminie, tzw. „bank danych”, przeznaczonych na użytek własny (promocja Gminy) oraz wydawniczy,
  • inicjowanie i prowadzenie współpracy z gminami samorządowymi krajowymi i zagranicznymi,
  • inicjowanie, organizowanie i/lub współorganizowanie imprez okolicznościowych, artystycznych i rozrywkowych,
  • przygotowywanie listów okolicznościowych i zaproszeń,
  • przygotowywanie informacji na temat działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych na potrzeby własne oraz dla środków masowego przekazu,
  • prowadzenie kroniki Kampinosu,
  • inicjowanie oraz organizacja i koordynowanie gminnych uroczystości i imprez kulturalnych wynikających z kalendarza imprez/uroczystości oraz bieżących potrzeb Gminy,
  • inicjowanie i zgłaszanie do planów Gminy różnych form działalności na rzecz upowszechnienia kultury z określeniem zadań i sposobów ich realizacji,
  • realizacja zadań i programów działania w zakresie upowszechniania kultury,
  • prowadzenie ewidencji placówek upowszechniania kultury,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz kultury,
  • prowadzenie zadań związanych ze współpracą Gminy z organizacjami pozarządowymi w zakresie ustawowo określonej strefy zadań publicznych będących zadaniami własnymi Gminy, a w szczególności: przygotowywanie projektów uchwał dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, przeprowadzenie konkursów dla organizacji pozarządowych, nadzór oraz weryfikacja zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym, prowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami, przeprowadzania sondaży i ankiet wśród mieszkańców, przygotowywanie umów dla organizacji pozarządowych, przygotowywanie sprawozdań z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  • prowadzenie BIP i strony internetowej Urzędu.

W zakresie archiwum zakładowego:

  • gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie materiałów archiwalnych wytwarzanych w urzędzie,
  • klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobie archiwum zakładowego,
  • przekazywanie akt do Archiwum Państwowego,
  • przygotowywanie zmian w obowiązujących przepisach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych,
  • bieżący nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnych i archiwalnej w Urzędzie.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Agnieszka Kowalska
Data powstania: 07.04.2022 08:26
Data modyfikacji: 07.04.2022 08:43
Liczba wyświetleń: 572